UA-93004597-2
Mobirise

Vállalkozása bajban van. Válságmenedzserre van szüksége.

A válságmenedzsment népszerű, már-már elcsépelt kifejezés. Válság idején különösen.

Egy vállalaton belül sokféle válság lehet:

  • Likviditási

  • Finanszírozási

  • Minőségi

  • Értékrendi:

     - Kultúrális

     - Motivációs

     - Vezetési

     - Hitelességi

  • Ellátási

  • Ügyféloldali bizalmi, stb.

Ezek a tényezők leggyakrabban nem egyedileg, hanem együttesen jelentkezek. Közös jellemzőjük az időzítés. Amikor egy lehetséges megoldandó zavar még nem következett be, akkor kockázatként van jelen. Ha bekövetkezett, akkor probléma. Ha már akut jelenség a szervezetben, amely a napi működést akadályozza, akkor válság.

Az egészségmegőrzésben (kockázatmenedzsmentben) fontos tudni, hogy melyek a rizikó faktorok. Ha ezeket csökkentjük, jó eséllyel elkerülhető a betegség. A test egyik tünete a láz. Ha ez megjelenik, akkor eleinte bekapunk egy lázcsillapítót, és reménykedünk, hogy ezzel megoldottuk a problémát. Ha a láz nem csillapodik, sőt feljebb szökik, közben megjelenik egy görcsös hasfájás, még elmehetünk az orvoshoz, de lehet, hogy azonnal ki kell venni a vakbelünket. Ezt pedig inkább sebészre bízzuk, mint reumatológusra. Persze, ha a tünet derékfájás, és moccanni sem bírunk, nem egyből a sebészhez futunk, hogy vegye ki valamilyen szervünket. Tehát a válság már fennálló, akár a napi működést akadályozó probléma. Ennek kezelése nem tűr halasztást.

A válság természeténél fogva különböző szakmai beavatkozást kívánhat, de egy biztos: azonnal cselekedni kell. A kockázat menedzselése és a probléma kezelése a napi menedzsment feladatok része. A válságkezelés nem. Jó hír, ha a válság-állapot már fennáll, akkor legalább tudjuk, hogy mivel állunk szemben. Azt is tudjuk tehát, hogy milyen szakterületen legyen szakértő, aki kezelni akarja.

A válságmenedzser tehát olyan, mint a szakorvos. Elsősorban nem a prevencióval foglalkozik, hanem a gyógyítással. Mégpedig azonnal. Ha szükséges műtétet végez, ha szükséges injekciót ad, de azonnal hozzálát a gyógyításhoz. Mert tudja, hogy minél később áll neki, annál súlyosabbak lehetnek a következmények. Szakosodott egy bizonyos válság-csoportra, nem feltétlenül ért minden típusú válság kezeléséhez. De amihez ért, azt azonnal meg tudja kezdeni, és eredményt tud elérni.

A BIMP válságmenedzserei gyakorlott szakterületi menedzserek, akik nem a hosszas felméréssel, és probléma azonosítással kezdik. Azt első ránzésésre látják, hol kell beavatkozniuk, és a lehető leghamarabb hozzákezdenek a megoldáshoz. Még valami: a válságmenedzselés nem demokratikus. Nincsenek hosszú egyeztetések, kompromisszumok. Döntések vannak, és azok gyors végrehajtása. Ez óhatatlanul számos konfliktust hordoz magában. Csak az alkalmas válságmenedzsernek, aki vállalja a folyamatos és komoly konfliktusokat.

cookie policy.">