UA-93004597-2
Mobirise

Projektmenedzsert keres 

Inkább külső szakemberre bízná egy program vagy projekt levezénylését

Megfordult már a fejében, hogy időnként olyan feladatokat kell vállalkozásának elvégeznie, amely nem illeszkedik cégének profiljába? Elgondolkodott valaha, hogy alvállalkozói esetleg többet számláznak, mint feltétlenül szükséges volna? Nem feltétlenül szándékosan, talán csak túlzott biztonságra törekdve építettek be, alkalmaztak drágább eszközöket, módszereket a kelleténél. Ön minden bizonnyal rendkívül jó szakember a saját szakterületén. Ugyanakkor azt tanultuk az iskolában, hogy Herman Ottóval elhunyt az utolsó igazi magyar polihisztor.

Mi abban tudjuk Önt támogatni, hogy:

  • Egy adott feladatra biztosítunk szakértőt, aki elvégzi az Ön számára idegen feladatot, míg Ön saját szakterületén koncentrálhat az üzletmenetére

  • Fővállalkozói bonyolítót, projektmenedzsert, projekt-szakértőt biztosítunk, aki az Ön megbízásából jár el az alvállalkozó felé. Ez a megbízott az Ön érdekeit védi, az Ön nevében jár el. Általános tapasztalat, hogy így a projekt-ár egy jelentős hányadát megtakaríthatja.

• Kényes, bizalmas projektet tervez, attól tart, hogy egy belsős munkatárs nem tudna teljes elkötelezettséggel dolgozni a projekt érdekében (pl. költségcsökkentési projektek), ekkor mi független, kizárólag az Ön érdekeit szem előtt tartó interim menedzsert biztosítunk.

Úgy érzi menet közben kell vezetőt váltania egy projekt vagy program megvalósításaközben

Képzelje el, hogy Ön házat építtet éppen. A kivitelező folyamatosan lemaradásban van az ütemtervhez képest, már jócskán túllépte a költségeket időarányosan, és ráadásul a minőségi problémák is rendszeresek. Amikor ezt szóvá teszi, a kivitelező megígéri, hogy mostantól minden rendben lesz, ez amúgy is így van mindig, nincs miért aggódnia. Mit tenne? Várná, hogy tényleg minden megjavul, vagy azonnali lépéseken gondolkodna? Amennyiben vár, kívánjuk, hogy legyen szerencséje, és tényleg minden javuljon meg. Végülis csodák vannak...

Mi inkább más megoldást keresnénk. Ha a fenti példa szerint valamit tenne, nem első lépés, hogy leváltsa a kivitelezőt. Számos más lehetőséget kell megvizsgálni addig, pl. szerződésmódosítás, kötbér beépítése, független ellenőr megbízása, célprémium kitűzése, minőségi paraméterek teljesüléséhez kötött kifizetések, egyszóval az érdekeltség megteremtése valamilyen módon. Ha ezekkel nem ér el látványos javulást, akkor viszont érdemes váltani.

A leggyakoribb érv a váltás ellen, hogy „de éppen most váltsunk, amikor már:

Majdnem elkészültünk,

• Egy csomó pénzünk benne van,

• Számos üzleti titkot átadtunk, stb.”

Ezek az érvek valóban jól hangzanak, egyetlen hibájuk van, hogy tévesek. Ugyanis ilyen helyzetben már nem az a kérdés, hogy eddig mi történt. Az már elmúlt. Szaknyelven elsüllyedt költség. Nem fogom visszakapni, ezért ezzel érvelni a jövőbeni teendők kapcsán értelmetlen. A jövőre kell koncentrálni, hogy a mostani pillanatot követően hogyan fogom megoldani a problémákat. Ha ebben a szemléletben a váltás a jónak tűnő lépés, akkor váltani kell. A váltás valóban kockázatos, ezért ez leggyakrabban az utolsó lépés. Hiszen olyan személyt kell találnia, aki gyorsan felveszi a fonalat, találkozott már hasonló problémával, amelyet siekresen megoldott, nem fog visszaélni az Ön „kiszolgáltatott” helyzetével.

A BIMP ilyen téren gyakorlatot szerzett projektmenedzsereket biztosít az Ön számára. Nekünk csak a siker számít.   

Jelentős szervezeti változásokat tervez

Tudja Ön, hogy min bukik el a szervezet-átalakítási projektek 70%-a? Az érintettek ellenállásán. Félreértés ne essék! Nem elsősorban a beosztottakon. Sokkal inkább a középvezetői rétegen. Hogy miért? Az emberek egyik legfontosabb igénye a biztonságra való törekvés. A magyar gondolkodásban pedig (eltérően sok más európai és főként az amerikai mentalitástól) a biztonság egyet jelent a változatlansággal. A változástól való félelem a magyar emberekben járványszerű méretekben van jelen. Ami emberileg érthető. Szakmailag viszont nem kell ebbe beletörődni. E tény figyelembevételével kell végrehajtani a változtatást. A beosztottak esetén a változatlanság legtöbbször csak a munka megtartását jelenti. A középvezetői réteg viszont kiváltságait, kiemelt juttatásait is meg szeretné tartani. Csoda, hogy nem ők a változás motorjai (tisztelet a kivételnek)? Saját fülünkkel halottuk egy középvezetőtől a következő kérdést:

- Miért kellene változtatni valamin, ami már három éve így működik?

A mi válaszunk pedig az, hogy pont azért, mert már három éve így működik, pedig a három év alatt a világ körülöttünk sokat változott.

Miért jó ilyen esetben az Interim Menedzsert megbízni a változás levezénylésével?

  - Nem kötik a gondolkodását „vállalati történelmi” konvenciók

  - Kizárolag a feladat magas szintű teljesítésében érdekelt

  - Számos esetben bizonyította, hogy képes ilyen feladatot elvégezni

  - Nem félti korábbi kiváltságait

  - Könnyebben azonosulnak a munkatársak egy „külsős” gondolkodásával, hiszen időnként hiteltelen az a vezető aki egyik napról a másikra lett a változatlanságból a változás „prófétája”

Úgy érzi a jelenlegi keretek között nem képes elérni a kitűzött célokat             

Tapasztalataink szerint a vezetők leggyakrabban a projektekre a meglévő szervezetből választanak vezetőt. Aki jó eséllyel szakértő a projektcélt tekintve, ugyanakkor nem feltétlenül képzett projektvezető. Ráadásul a kijelölt vezető a projekt során legtöbbször az eredeti feladatát is tovább végzi párhuzamosan a projektvezetéssel.

Látott Ön már hadvezért, aki valójában szakács, de úgy gondolta valaki, hogy most éppen kicsit jobban ráér, és vezethetné a hadba a csapatot? Mellesleg azért főzzön is.

Az ilyen jellegű erőforrás-konfliktusok mindennaposak, és nem ritkán a teljesítmény rovására mennek. Lehet, hogy ilyenkor jobb a csatát egy zsoldos hadseregre bízni, mint a ráérő szakácsra? Szerintünk igen.

A BIMP nem kizárólag menedzsereket, de szakértőket is biztosít interim jelleggel az Ön vállalkozása számára:

  • Folyamat szakértő

  • Controlling szakértő

  • Logisztikai szakértő

  • Informatikai szakértő

E magasan képzett és gyakorlott szakemberek nem tanácsadók. Ön megbízza a feladattal őket, és ők elvégzik. Nem tanácsot adnak, hogyan kellene, hanem szállítják a megoldást.

Költségtakarékossági projektet tervez

A költségtakarékosság jó vagy rossz? Ha ma megkérdeznénk száz embert, kilencvenöt azt mondaná, rossz. Jóval kevesebben vagyunk, akik azt gondoljuk, hogy a költségekkel takarékoskodni nem csak nehéz időszakban kell. A költségtakarékosság emellett a menedzsment óvatos gazdálkodására, tehát előrelátásra, elkötelezettségre utal. Miért mondják ilyen sokan rossznak a költségtakarékosságot? Mert az első gondolata majd’ mindenkinek a létszám-csökkentés. Pedig ez nem feltétlenül kell, hogy így legyen. A témában jártas Interim Menedzser első gondolata nem ez, hanem olyan szavak, mint:

  - Pareto elv

  - „Low hanging fruits”

  - Vállalható kockázat, kockázatmenedzsment

  - Core competencies

  - Üzletmenet-folytonosság

  - Benchmark

  - Best Practice

  - Stb.

Ezek között sehol sem szerepel a létszámcsökkentés. Persze sok esetben nem elkerülhető a személyi jellegű ráfordítások mérséklése, így a létszámcsökkentés. Tapasztalataink szerint viszont ez szinte soha nem az első lépés. Interim Menedzsereink számos hasonló projekten vannak már túl. Bizonyított módszertan szerint szisztematikusan elemzik vállalkozása költségeit és tesznek javaslatot azok csökkentésére. Ha Önnek „nem csak ígéretre, hanem bizonyítékra” van szüksége, Interim Menedzsereink akár sikerdíjas alapon vállalják a feladatot.

Teljesítményértékelési rendszert, teljesítménybérezést alakítana ki

A 2008-as pénzügyi és reálgazdasági válság kirobbanása után az egyik legnagyobb nevű HR tanácsadó cég a világ számos országában kérdezte meg a vállalatok vezetőit, melyik az a HR eszköz, amelyben legjobban bíznak. A válaszadók közel 70%-a a teljesítmény alapú bérezést jelölte meg. Ez persze jól hangzik első hallásra. Ugyanakkor a jól működő teljesítményalapú bérezés kialakítása nem könnyű feladat. A teljesítmény-céloknak sok, egymásnak gyakran ellentmondó feltételnek kell megfelelnie. A legfontosabb mégis az, hogy végeredményben növelje a vállalkozás eredményét. A rossz hír az, hogy a bevezetést követő néhány hónap vagy negyedév fogja megmutatni, mennyire jól sikerült kialakítani a rendszert. Addig viszont nehéz meghatározni, hogy a rendszer javítja, nem befolyásolja, netán kifejezetten rontja a vállalkozása eredményességét. Ha Önnek nincs ennyi ideje, vagy nem akarja kockáztatni, hogy egy hibásan kialakított rendszer visszavesse a teljesítményét néhány hónapra, akkor Interim Menedzsereink segítenek:

  - Meghatározni a legfontosabb célokat, melyeket a teljesítmény-bérezésnek javítani kell

  - Kialakítani a megfelelő mérőszám-rendszert

  - Kialakítani a mérések folyamatát

 - Elfogadtatni a teljesítménybérezést a szervezetben

  - Finomhangolni a már működő rendszert

cookie policy.">